Datum objave: 22. travnja 2025.
Kategorija: Naslovnica | Vijesti

Procjena spremnosti za upis u školu

Poštovani roditelji,

Dana 29. 04. i 30.04.2025. provoditi će se testiranje spremnosti za upis u školu.
Testiranje će se provoditi u Osnovnoj školi Petar Lorini, za matičnu školu i PŠ Božava.

Za sve ostale informacije u vezi upisa možete se obratiti stručnoj službi škole:

Pedagoginja: Slavica Korčulanić

E mail: slavica.radulic@skole.hr 

Psihologinja: Antonija Frka

E mail: antonija.frka@skole.hr 

Raspored testiranja:

utorak                                                          srijeda

29.04.2025.                                               30.04.2025.

 8.00 -A.L.                                                   8.00- F.M.

8.30 -B.P.                                                       8.30.-G.D.

9.00- B.S.                                                       9.00- K.K.

9.30- B.K.                                                       9.30.- M.J.I.

10.00- B.T.                                                     10.00 – M.J.

10.30- D.M.                                                   10.30. P.K.

11.00- F.E.                                                      11.00-G.M.

Što znači biti spreman za školu?

 

Spremnost za školu obuhvaća brojne vještine:

  • Fizički (zdravstveni) status i senzomotorički razvoj – uključuje vještinu koordiniranih pokreta i ravnoteže u svim oblicima prirodnog kretanja, finu motoriku (spretnost ruke i prstiju, koordinacija oko-ruka, držanje olovke, kontroliranje olovke na papiru), usvojene navike hranjenja, spavanja te uspostavljena kontrola fizioloških funkcija. Tjelesnu i zdravstvenu spremnost utvrđuje liječnik školske medicine. Tu se utvrđuje djetetova tjelesna visina i masa. Tjelesna zrelost uključuje normalno funkcioniranje osjetilnih organa (vid, sluh). Dijete također mora imati usvojene navike normalnog hranjenja, spavanja i kontrolu pražnjenja mjehura i crijeva. Pored toga, utvrđuje se opće zdravstveno stanje djeteta.
  • Socioemocionalni razvoj– uključuje spremnost na odvajanje od roditelja, prepoznavanje i samoregulaciju emocija, odgađanje zadovoljenja vlastitih potreba, određenu razinu tolerancije na frustracije, prihvaćanje neuspjeha, kontrolu impulsa, sposobnost da ograniči vlastita agresivna i ometajuća ponašanja, zna da se ne smije prekidati druge dok govore, empatiju, sposobnost prepoznavanja i komunikacije o vlastitim osjećajima.
    • Emocionalno spremno dijete može kontrolirati svoje ponašanje i osjećaje (ljutnja, strah, tuga) u situacijama kada je frustrirano, npr. kada mora raditi nešto što ga ne zanima, kada je neuspješno u nečemu, kada treba pričekati svoj red, kada se treba odvojit od roditelja i bez većih izljeva emocija i nezadovoljstva funkcionirati samostalno.
    • Socijalna spremnost djeteta odnosi se na njegovo ponašanje kada je u društvu s drugima, odraslima i djecom. Do polaska u školu dijete bi već trebalo razlikovati poželjno od nepoželjnog ponašanja, uvažavati druge ljude i njihove potrebe. Jednostavno rečeno, trebalo bi surađivati i slijediti upute odraslih te se moći pridržavati određenih pravila ponašanja u situaciji kada nije „centar svijeta“ kao što je to u obitelji, nego dio grupe koja funkcionira po određenim pravilima kojih se treba pridržavati.

Ako dijete ima teškoća s nekom od navedenih komponenti, to bi moglo predstavljati problem i za njega i za opću razrednu dinamiku.

  • Jezični razvoj– dijete treba tečno govoriti hrvatski jezik bez pogrešaka, imati jasan i ispravan izgovor glasova te moći pratiti i razumjeti usmenu uputu. Treba imati razvijen rječnik koji se odnosi na svakodnevne pojave i predmete, priopćavanje svojih misli i potreba,  glasovnu analizu i sintezu – rastavljanje riječi na glasove i spajanje glasova u riječ (dijete ne treba znati čitati prije polaska u školu)…

Ove vještine procjenjuje logoped. Ako on procjeni da dijete nije ovladalo potrebnim predvještinama čitanja i pisanja, bolje je posvetiti godinu dana rada na tim vještinama nego poslati dijete u okruženje za koje nije spremno.

  • Opće znanje i kognitivne sposobnosti, pažnja– uključuje primjerenu pažnju i koncentraciju (15 – 20 min) te da može selektivno i namjerno usmjeravati pažnju na određene sadržaje, odupirati se onome što ga ometa. Dijete treba imati znanja o sebi, obitelji, prirodi i prirodnim pojavama, numeričko poimanje (brojanje, odnosi više-manje itd.), vizualnu percepciju (diskriminira različite oblike i veličinu predmeta), prepoznavanje i imenovanje boja, orijentaciju u prostoru i vremenu te uočavanje veza i odnosa među stvarima i pojavama.

 

Pročitajte još

Cleansport One u Salima!

Cleansport One u Salima!

Cleansport One, legendarna VOR 60 oceanska jedrilica, prvotno je izgrađena za prestižnu regatu Volvo Ocean Race 2001-2002 pod imenom Amer Sports Too, a to je bila prva i jedina posada u povijesti VOR-a koju su činile isključivo žene. To ju je učinilo simbolom...

Skip to content