eTwinning

 

Nositelj projekta:  Mirsada Accad (DV Grigora Viteza) & Ivan Lipanović (OŠ Špansko Oranice – Zagreb)

Naziv: Ugrožene i zaštićene vrste u Jadranu

Link: https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/

 

Sudjelovanje učenika OŠ Petar Lorini u eTwinning projektu

Katarina Morović & Jona Petešić

OŠ Petar Lorini sudjeluje u projektu Ugrožene i zaštićene vrste u Jadranu. U jadranskom moru živi veliki broj životinjskih i biljnih vrsta. Međutim, zbog ljudskog djelovanja, promjene klime, velikom izlovu te prodoru invazivnih vrsta svakim danom se smanjuje bioraznolikost našeg podmorja. Kako bismo potaknuli djecu predškolske dobi i učenike razredne nastave na promišljanje o očuvanju životinjskih i biljnih jadranskog podmorja osmišljen je projekt za hrvatske timove koji sudjeluju u globalnom STEAM natjecanju FIRST Lego League Explore čija tema ovogodišnjeg izazova je istraživanje podmorja. Uz rješavanje službenog izazova FIRST Lego League Explore 2024./2025. hrvatski timovi će proučiti po jednu zaštićenu životinjsku ili biljnu vrstu Jadrana. Svaki uključeni tim od 6 djece izradit će poster prezentaciju, umjetnički oblikovati akvarij od kartona i osmisliti poruke i preporuke za očuvanje podmorja. Cjelokupni rad će biti uređen u digitalnu knjigu, a fizički će biti predstavljen kroz izložbu na završnoj smotri FIRST Lego League Explore u lipnju 2025.

U projektu sudjeluju učenici matične škole 4. razreda u Salima: Melisa, Sian, Lucija, Rudi, Stela i Šime, pod vodstvom mentorice Katarine Morović. Njihov zadatak je izraditi akvarij i plakat o zaštićenoj ugroženoj vrsti dobrom dupinu (Tursiops truncatus).

Iz područne škole u Božavi sudjeluju učenice 2. i 3. razreda: Cvita, Katija i Nina pod vodstvom mentorice Jone Petešić. Njihov zadatak je također izraditi akvarij ali i plakat o zaštićenim i ugroženim vrstama koji uključuje: Puža bačvaša (Tonna Galea), Perisku (Pinna nobilis) i dugokljunog morskog konjica (Hippocampus ramulosus).

Ciljevi projekta: 

  • upoznavanje sa zaštićenim i ugroženim životinjskim i biljnim vrstama u Jadranu
  • istraživački rad : proučavanje dostupnih izvora (školska knjižnica, web enciklopedije, kontaktiranje stručnjaka)
  • usvajanje kompetencija potrebnih za timski rad
  • usvajanje i poboljšanje prezentacijskih vještina kroz izradu postera
  • kreativno i umjetničko izražavanje
  • usvajanje digitalnih vještina korištenjem alata za izradu digitalnih knjiga, snimanje videa, grafičko uređivanje
  • suradnja i druženje s vršnjacima iz cijele Hrvatske

Očekivani rezultati projekta: 

  1. Napravljeno istraživanje i prezentacija odabrane ugrožene vrste Jadrana (izrađeni plakati i kartonski akvariji)
  2. Uređena i objavljena digitalna knjiga sa svim radovima djece i učenika, objavljeno na mrežnim stranicama škola partnera i na TwinSpace
  3. Postavljena javna izložba radova na završnoj smotri FIRST Lego League Explore Hrvatska
  4. Postavljena javna izložba radova u knjižnici (jednoj od knjižnica u Zagrebu)
Projekt: 3,2,1 ... LEGO !

Nositelj projekta:  HROBOS (Hrvatski robotički savez)

Partneri: Udruga Neki novi klinci & osnovne škole RH

Izvor financiranja: MZOM (Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih)

Sudjelovanje učenika OŠ Petar Lorini u smotri FIRST LEGO League kategorije Explore

Katarina Morović & Jona Petešić

OŠ Petar Lorini sudjeluje u projektu 3, 2, 1… Lego. Nositelj projekta je HROBOS (Hrvatski robotički savez, krovna robotička organizacija u Hrvatskoj), a partneri na projektu su Udruga Neki novi klinci i osnovne škole RH. Projekt financira Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih. U projektu se radi o provođenju treće sezone FIRST LEGO League kategorije Explore (djeca od 6 do 10 godina).FIRST LEGO League je zapravo program u kojem se isprepliću: robotika, timski rad, suradnja, rad na komunikacijskim i prezentacijskim vještinama, rad na timskim vrijednostima. Tim učenika (do 6 članova tima) uz vodstvo mentora/ice osmišljava i gradi od legića svoj projekt kroz 12 ili više susreta. Izgrađuju i Lego robota kojeg programiraju tako da upravlja pokretnim dijelovima njihovog izgrađenog projekta (npr. okreće solarne panele prema Suncu, otvara vrata garaže i slično). Svake godine teme projekta su različite, a ove školske godine tema je podmorje i morski okoliš. Tijekom školske godine 2024.2025., kroz izvannastavnu aktivnost, dva tima (jedan iz matične škole Sali, drugi iz PŠ Božava – učenici razredne nastave) sudjeluju u pripremi smotre iz robotike – Lego liga 2025., koji će se održati prema rasporedu u lipnju 2025. U školi su dvije učiteljice (tehničke kulture) izabrane za mentorice, učiteljica Jona Petešić vodi grupu od 4 učenice razredne nastave u PŠ Božava, a učiteljica Katarina Morović 4 učenika razredne nastave u matičnoj školi u Salima. Priprema učenika odvija se kao izvannastavna aktivnost 1 sat tjedno kroz drugo polugodište (Siječanj – Lipanj 2025.) Kroz projekt su pokriveni troškovi kotizacije sudjelovanja dva tima, obuka za mentore, Lego roboti za svaki tim. Cilj projekta je na neki način demifisticirati robotiku, socijalizacija učenika, stjecanje novih vještina. Projektom želimo pokazati kako se u ovaj program mogu uključiti mentori/ce koji nemaju tehničko predznanje. Fokus nam je na kvalitetnom radu i komunikaciji s djecom.

Projekt - Maslina

Nositelj projekta: OŠ ‘Petar Lorini’

Partneri: N/A

Izvor financiranja: Vlastita sredstva

Razdoblje: Studeni 2024

Razredna nastava je osmislila projekt Maslina za svoje učenike. Cilj je je upoznati način berbe i postupak prerade maslina u uljari, upoznati važnost ulja za prehranu i zdravlje ljudi. Aktivnosti su usmjerene na razvoj likovnog i literarnog stvaralaštva s centralnom temom – Maslina. Sudionici su sve učiteljice razredne nastave i učenici od 1. – 4.razreda.

Učiteljice: Ana Milić, Ana Basioli-Lučić, Sara Burin – Jagić, Marija Šešelja. 

Ishodi projekta ˝Maslina˝

Tijekom listopada i studenog u našoj školi provodio se projekt ˝Maslina. Učiteljice su s učenicima od 1. do 4. razreda vrijedno radile razne kreativne i praktične radove. Učenici su sudjelovali u branju maslina, upoznali su se s vrstama drobnica i orkula te naučili kakve su masline za spremne za branje. Imali smo priliku naučiti i tijek procesa izrade ulja jer su nas u uljari ˝Zlatna kap˝u Salima domaćini ugostili i sve lijepo prikazali, nakon čega su učenici mogli probati tek napravljeno maslinovo ulje. Lišće masline iskoristili smo za izradu čaja. Bilo je potrebno osušiti lišće i takvo je bilo spremno za ukusni topli napitak. Učenici su maslinu upoznali i kroz razne likovne radionice. Prikazivali su maslinu u njenom listanju, cvatu i na kraju s plodom. Lišće masline poslužilo nam je za bodlje ježa kojeg smo oblikovali glinamolom. Neki učenici doprinijeli su projektu i literarnim radovima i napisali zanimljive priče. Tako je nastala i priča o maslini, koja je pričala kako se osjeća kad je ljudi posjećuju i brinu o njoj. A da bi još malo ˝začinili˝naš projekt, okušali smo se i u pripremanju jela s maslinovim uljem. Tako smo napravili poznatu ˝focacciu˝koja divno zamirisala dodatkom domaćeg maslinovog saljskog ulja. U našem zavičaju drvo masline se jako cijeni i poštuje, a kroz ovaj projekt smo i učenicima približili zašto je to tako. Na zabavan i edukativan način upoznali smo kako sve možemo upotrijebiti sve blagodati masline.

Učenici RN OŠ ˝Petar Lorini˝ i učiteljice: Ana Basioli, Sara Burin, Ana Milić & Marija Šešelja.

Studeni, 2024.

Skip to content